فيلم و سينما فيلم و سينما .

فيلم و سينما

اينترنت اشيا و تكنولوژي سلامت: ارتباط دستگاه‌هاي پزشكي با هم و جايگزيني نوبت‌دهي متمركز

در دهه‌هاي اخير، با ظهور اينترنت اشيا (IoT)، علم سلامت و پزشكي به يك دوران جديد از نوآوري و تحول وارد شده است. اين تكنولوژي، اين امكان را فراهم مي‌كند تا دستگاه‌هاي پزشكي و سلامت، با يكديگر ارتباط برقرار كنند و به‌طور هوشمندانه اطلاعات را جمع‌آوري و تبادل كنند. يكي از بهترين نمونه‌هاي اين ارتباطات هماهنگ، جايگزيني نوبت‌دهي متمركز توسط سيستم‌هاي هوشمند مي‌باشد.

سيستم‌هاي نوبت‌دهي مبتني بر اينترنت اشيا توانسته‌اند فرآيند اخذ نوبت در مراكز بهداشتي و درماني را بهبود بخشند. اين فناوري با اتصال دستگاه‌هاي پزشكي، اطلاعات بيماران، و سيستم‌هاي نوبت‌دهي به يكديگر، به بيماران اين امكان را مي‌دهد كه بدون نياز به حضور فيزيكي، نوبت خود را از طريق اپليكيشن‌ها يا وب‌سايت‌هاي متخصص ثبت كنند. اين سيستم به بيماران اين امكان را مي‌دهد كه برنامه روزانه خود را براساس نوبت دريافتي مديريت كنند و از طولاني شدن صفوف انتظار و ناهماهنگي‌هاي نوبت‌دهي جلوگيري نمايند.

همچنين، اين فناوري با اتصال به دستگاه‌هاي پزشكي هوشمند، اطلاعات بهداشتي و پزشكي بيماران را به صورت زنده و به‌روز نگه مي‌دارد. اطلاعات اندازه‌گيري‌هاي دستگاه‌هاي پزشكي، مانند فشار خون، ضربان قلب، و سطح قند خون، به‌صورت خودكار به سيستم‌هاي ذخيره‌سازي داده متصل مي‌شوند. اين اطلاعات قابل دسترسي براي پزشكان و ساير متخصصان بهداشتي مي‌شود و به‌ايشان اين امكان را مي‌دهد تا به‌طور دقيق‌تر و سريع‌تر تصميمات درماني را اعمال كنند.

در كل، اينترنت اشيا به‌طور بسيار اثربخش در بهبود سيستم‌هاي نوبت‌دهي و ارتقاء ارتباط بين دستگاه‌هاي پزشكي و بيماران و نهايتاً در بهبود كيفيت خدمات بهداشتي و درماني مؤثر است. اين تحولات نه تنها بهره‌وري در مصرف زمان و افزايش دقت تشخيص را تضمين مي‌كنند بلكه به بيماران اين امكان را مي‌دهند تا بهترين مراقبت‌ها را دريافت كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۲:۳۰ توسط:بهنوش موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :